petek, 11. december 2020

melanholija pogrešanja

"V najbolj črnem jedru tega nedeljskega jutra: Zdaj se v meni polagoma dviga resnobna (obupana) tema: kakšen je odslej smisel mojega življenja?", je nekega enajstega decembra v svoj Dnevnik žalovanja (Journal de deuil) zapisal Roland Barthes.

S knjigo sem se prvikrat srečal prav v tem času pred desetimi leti in marsikateri zapis ali zgolj drobec zapisa je ubesedoval neke oblike mojih težko- ali celo neizrekljivih lastnih občutij, še najbolj povezanih s pogrešanjem, ter občutij, ki sem jih skozi nekaj let prej (za)slutil v nekom bližnjem. Ki je tudi danes z menoj. In jaz z njim.

Barthesa, žalostno zaljubljenega v angelsko lepega Hervéja (Guiberta, avtorja, ki mi je sicer najbližji v svojih dnevnikih) po svoje rad berem; všeč mi so mi dnevniški zapisi in Fragmenti ljubezenskega diskurza (za vedno pa obžalujem, da fragmentov gejevskega diskurza ni utegnil napisati)...

Letos je Dnevnik žalovanja izšel tudi v slovenščini v prevodu izvrstne prevajalke, gospe Suzane Koncut. Do mene je priromal v paketu; in če ga (še) niste brali: je branje za vsakogar, čigar žalosti... otožnosti... melanholije duše so globlje, kot je videti na prvi pogled.

2 komentarja:

KrEn pravi ...

Jsaz se bolj najdem v tvojih pesmih!
:-)

aleks pravi ...

hvala in lepo bodi,
a.